معماری
آخرین مطالب
خانه / بورس / آموزش نوسان گیری حرفه ای۱
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

آموزش نوسان گیری حرفه ای۱

نوسان گیری :
خرید منظم سهام جهت کسب سود در بازده حداکثری روزانه ( زمان بین خرید تا فروش سهم در نوسان گیری حداکثر ۳ روز کاری می باشد )

فلوچارت ساده خرید و فروش سهام به صورت نوسان گیری :

۱٫ انتخاب سهم پس از تحلیل و بررسی
۲٫ اولین قیمت برای خرید سهم در پایینترین قیمت مجاز روزانه
۳٫ دومین قیمت برای خرید سهم ( در صورت انجام نشدن خرید اول ) در پایینترین قیمت مجاز روز + ۱ درصد
۴٫ سومین قیمت برای خرید سهم ( در صورت انجام نشدن خرید اول و دوم ) در پایینترین قیمت مجاز روز + ۲ درصد
۵٫ چنانچه خرید در هر یک از مراحل ۲ تا ۴ انجام شود ، مرحله ۶ تا ۸ را ادامه می دهیم
۶٫ سفارش فروش ۲۵ درصد از سهم در قیمت : خرید + ۳ درصد
۷٫ سفارش فروش ۳۰ درصد از سهم در قیمت : خرید + ۳٫۵ درصد
۸٫ سفارش فروش ۴۵ درصد از سهم در قیمت بالاترین قیمت مجاز روز ( حداکثر قیمتی که سهم مجاز است رشد کند )
۹٫ نوسان گیری با میانگین سود ۳٫۸ درصد کل و سود ۲٫۶ درصد خالص پس از کسر کارمزد در معاملات ۱ روزه پایان می یابد

آموزش روش خرید و فروش سهام جهت انجام نوسانگیری در حد روزانه :

خرید و فروش سهام جهت نوسان گیری در ۷ مرحله اصلی انجام می شود . موضوع مهمی که یک نوسان گیر باید به آن توجه داشته باشد این است که : در نوسان گیری حد روزانه حداکثر سودی که می توان تشخیص داده و بدست آورد ۳ درصد خالص پس از کسر کارمزد می باشد و باید در همین مقدار سود ، از سهم خارج شوید .


نکته ۱: سهامی که در نوسان گیری حد روزانه انتخاب می شوند ، سهامی هستند که در نقطه ایستا ( فاز استراحت ) قرار دارند و اینگونه سهام ، در یک حد متعادلی در نوسان می باشند . پس نگهداری این سهام جهت کسب سود بیشتر بسیار پر ریسک بوده و غیر منطقی خواهد بود

نکته ۲ : سهامداران نوسان گیر و سهامدارانی که قصد نوسان  گیری دارند ، قبل از خرید سهم ، باید به قیمت فروش آن توجه و عمل کنند و از فرمولی که در ادامه آموزش می دهیم ، تبعیت کنند تا زیانی را متحمل نشوند .برای آغاز نوسان گیری ، نیاز به انتخاب سهام هستیم . در این آموزش ، فرض می کنیم که سهامداران از سبدهای نوسان گیری که توسط : گروه تحلیلگران بورس ایران ، طراحی و عرضه می گردد استفاده می نمایند .پس از انتخاب سهم یا سهام جهت نوسان گیری ، اکنون روش خرید سهم را جهت نوسان گیری آموزش می دهیم :

نکته ۳: برای نوسان گیری حرفه ای به استفاده از حساب آنلاین نیاز داریم و حتما باید معاملات به صورت آنلاین انجام شود ، زیرا برای کسب نوسان از قیمت مجاز روز سهم ، کمترین درصدها نیز اهمیت بالایی دارند . یعنی خرید سهم به قیمت مثلا ۱۰۰ ریال بهتر از خرید آن در قیمت ۱۰۱ ریال می باشد و این ریالهای ناچیز باعث کسب سود بالایی می گردند .یک نوسان گیر حرفه ای باید تمام حواس و فکر خود را در خرید بموقع و فروش بموقع بکار گیرد . یعنی سعی کنید که تنها سهامی را که انتخاب کرده اید زیر نظر داشته باشید . نوسان گیری یعنی استفاده از فرصتها ، استفاده از افزایش یا کاهش ریالی قیمت سهم . پس با این مقدمه ، نوسان گیری را آغاز می کنیم :برای شروع نوسان گیری حرفه ای پس از انتخاب سهم ، به حساب معاملات آنلاین خود وارد می شوید و این کار در ساعت ۸٫۴۵ دقیقه صبح کاری بورس انجام میشود . با دانش اینکه معاملات در ساعت ۹ صبح آغاز می شود ولی روند اوردرها را می توانید از ساعت ۸٫۳۰ مشاهده و ثبت کنید .پس در ساعت ۸٫۴۵ صبح وارد حساب آنلاین خود شده و سهم مورد نظر را انتخاب می کنیم . سپس به جدول خرید و فروش سهم توجه می کنیم . در تمام حسابهای آنلاین ، پس از انتخاب هر سهم ، جدول عرضه و تقاضای سهم را مشاهده می کنیم . در بخش عرضه ۳ سفارش بالا و در بخش تقاضا ۳ سفارش بالا ، همیشه قابل مشاهده است . مانند شکل زیر :
تعداد حجم قیمت تعداد حجم قیمت
۱ ۱۰۰۰۰ ۱۲۵۰ ۲ ۲۰۰۰ ۱۲۶۰
۵ ۴۵۰۰۰ ۱۲۳۵ ۱ ۵۰۰۰۰ ۱۲۶۱
۳ ۷۷۴۵۰ ۱۲۳۱ ۱ ۵۰۰۰ ۱۲۹۰

پس از انتخاب هر سهم در حساب معاملاتی آنلاین ، نمودار جدول عرضه و تقاضای مربوط به آن سهم را مشاهده می کنید و میتوانید حجم و چگونگی معاملات را پیگیری نمایید . اکنون با توجه به این مقدمه ، روش یک خرید و فروش نوسان گیری را با یک مثال دنبال می کنیم :

مثال :
سرمایه جهت خرید سهم : ۱ میلیون توماننام سهم : ایران خودروقیمت سهم قبل از آغاز معاملات ( قیمت بسته شدن دیروز ( مثال ) : ۱۲۷۰ ریالحداقل رشد قیمت امروز : ۱۲۲۰ ریالحداکثر رشد قیمت امروز : ۱۳۲۰ ریالاکنون این موارد را قبل از شروع معاملات بازار می بایست محاسبه و یادداشت نماییم تا بتوانیم در زمان معاملات به سرعت عمل کنیم ( این موارد در سبدهای نوسان گیری روزانه وجود دارد و توسط تیم کارشناسی محاسبه دقیق صورت گرفته است) :

محاسبات مورد نیاز جهت خرید سهم :

۱ – قیمت خرید مرحله اول : از قیمت حداکثر نزول سهم الی + ۱ درصد = ۱۲۲۰ ریال الی ۱۲۲۰ ریال + ۱ درصد = ۱۲۳۰ ریالتوضیح : با فرض مثال در بالا : قیمت سهم ایران خودرو در روز گذشته ۱۲۷۰ ریال ، قیمت حداکثری که سهم می تواند طی معاملات امروز کاهش یابد ، ۱۲۲۰ ریال می باشد ( ۴ درصد ) . پس با این فرض ، محدوده خرید سهم ایران خودرو را در شروع معاملات بازار محاسبه می کنیم .این قیمت باید در محدوده حداکثر پایین سهم + ۱ درصد باشد و به این معنی است که سهامدار ، سهم را در محدوده این قیمت از فروشنده خریداری کند روش خرید را در ادامه توضیح می دهیم۲ – چنانچه نتوانیم سهم را در محدوده قیمت مرحله اول خریداری کنیم ، در محدوده دوم خریداری می کنیم . این محدوده قیمت خرید حداکثر پایین سهم + ۲ درصد می باشد و با فرض قیمت سهم ایران خودرو در روز گذشته : ۱۲۷۰ ریال و حداکثر پایینی که سهم می تواند در معاملات امروز کاهش یابد ۱۲۲۰ ریال = ۱۲۲۰ ریال + ۲ درصد = ۱۲۴۵ ریالتوضیح : سهامدار تا قیمت محاسبه شده در مرحله دوم می تواند سهم را خریداری نماید۳ – چنانچه نتوانیم سهم را به هر دلیلی در دو مرحله قبل خریداری نماییم می بایست سعی کنیم تا در این مرحله سهم را خریداری کنیم . قیمت خرید سهم در این مرحله = قیمت بسته شدن روز گذشته سهم + ۳ درصد = ۱۲۲۰ ریال + ۳ درصد = ۱۲۵۷ ریالتوضیح : سهامدار تا قیمت ۱۲۵۷ ریال می تواند سهم را خریداری نماید .

توضیح کلی :
در بالا مثال زدیم که سهامداری قصد دارد به مبلغ ۱ میلیون تومان ، سهام ایران خودرو را جهت نوسان گیری خریداری نماید . قیمت روز گذشته سهم ۱۲۷۰ ریال می باشد و با دانش اینکه سهام طی روز معاملاتی می توانند ۴ درصد رشد یا ۴ درصد نزول داشته باشند ، حداکثر نزول سهم ۱۲۲۰ ریال و حداکثر رشد سهم ۱۳۲۰ ریال محاسبه شد : ۱۲۷۰ + ۴ درصد و ۱۲۷۰ – ۴ درصدبا مفروضاتی که در بالا تعیین شد ، در ساعت ۸٫۴۵ قبل از شروع رسمی معاملات بورس ، وارد آنلاین می شویم و سهم مورد نظر خود را ( در مثال ایران خودرو ) مشاهده می کنیم . سپس جدولی مانند شکل الف ( در بالا ) عرضه و تقاضای سهم مشاهده می شود . اکنون باید به جدول فروشنده نگاه کنیم و به میزان سرمایه ای که قصد داریم خریداری نماییم ( در مثال ۱ میلیون تومان ) به قیمت محدوده ۱ حجم خرید وارد می کنیم . به صورت زیر :مبلغ ۱ میلیون تومان سهام ایران خودرو را در قیمت حداکثر نزول سهم ۱۲۲۰ ریال وارد می کنیم .

نکته ۴ : معاملات روزانه در ساعت ۹ صبح آغاز می شود ولی سهامداران امکان وارد نمودن قیمت از ساعت ۸٫۳۰ را دارند ولی معاملات در ساعت ۹ انجام می شود .اکنون اگر فروشنده ای در قیمت پیشنهادی خرید شما وجود داشته باشد ، در ساعت ۹ صبح شما میتوانید حجم دلخواه خود را که وارد نموده اید خریداری کنید ولی چنانچه تا ساعت ۸٫۵۵ مشاهده کنید که هیچ فروشنده ای در قیمت پیشنهادی شما وجود ندارد و فروشنده در قیمت بالاتری سهم را عرضه می کند و این قیمت تا محدوده خرید اول است ( قیمت حداکثر پایین الی + ۱ درصد = ۱۲۳۰ ریال ) شما نیز می توانید قیمت خود را با فروشنده تنظیم کنید ولی ۱ ریال پایینتر قرار دهید
به طور مثال :
قیمت محاسبه شده در مرحله اول : از ۱۲۲۰ ریال الی ۱۲۳۰ ریال بوده است و فروشنده در ۱۲۳۰ ریال قصد فروش دارند ، پس شما نیز سفارش خود را در قیمت ۱۲۲۹ ریال قرار دهید . به این دلیل که اگر فروشنده مشاهده کند که شما در قیمت پیشنهادی ایشان قصد خرید دارید ، سعی می کند تا قیمت خود را بالاتر ببرد و این یک امر روانشناسی می باشد و بهتر است به آن عمل نمایید .چنانچه تا ساعت ۸٫۵۵ مشاهده نمودید که سهامدار در محدوده اول فروشنده نیست ، به قیمت فروشنده دقت کنید . اگر فروشنده در قیمت محدوده دوم فروشنده باشد ، اکنون به حجم خرید توجه کنید . چنانچه حجم خرید سهم بالا باشد و در قیمت پیشنهادی فروشنده باشد ، بهتر است فورا سفارش خود را آماده کنید ولی تا ساعت ۹ صبح سفارش را ارسال نکنید . سفارش نیز به این صورت باشد که ۲ ریال بیشتر از قیمت آخرین خریدار باشد تا بتوانید فورا خرید کنید .
و در پایان چنانچه تا ساعت ۸٫۵۵ فروشنده در قیمت مرحله دوم نیز فروشنده نباشد ، به قیمت فروشنده توجه کنید و اگر فروشنده در قیمت محدوده سوم شما ، قصد فروش دارد ، اکنون دوباره به حجم خرید و فروش سهم نگاه کنید . اگر حجم خرید بیشتر از حجم فروش باشد ، و همچنین قیمت خرید نیز در محدوده قیمت فروشنده باشد ، شما نیز بهتر است ۵۰ درصد سرمایه خود را در محدوده سوم خریداری کنید و اگر حجم خرید کمتر از حجم فروش باشد ، بهتر است سفارش خود را آماده کنید ولی ارسال نکنید . یعنی سفارش خرید خود را در قیمت محدوده دوم آماده کنید و منتظر شروع معاملات در ساعت ۹ صبح باشید . اگر مشاهده کردید که حجم خرید در حال افزایش و حجم فروش در حال کاهش است ، شما نیز فورا قیمت خود را تغییر دهید و سهم را از فروشنده خریداری کنید ( حداکثر تا محدوده خرید سوم ) و اگر مشاهده کردید که خریدار چندان رقبتی برای خرید در قیمت فروشنده ندارد ، مطمئن باشید که قیمت فروشنده ککاهش خواهد یافت و منتظر فرصت باشید . در اینجا تنها زرنگی و سرعت عمل شما مهم است .توضیحات ( با این فرض که شما توانستید ، در یکی از ۳ محدوده خرید ، سهم را خریداری نمایید) :
در این بخش ، خرید شما انجام شده است و باید عمل زیر را انجام دهید :
بمیزان ۲۵ درصد از حجم سهم خریداری شده را در قیمت خرید شده + ۳ درصد سفارش فروش وارد کنید و تاریخ آن را ” نامحدود ” قرار دهید .بمیزان ۳۰ درصد از حجم سهم خریداری شده را در قیمت خرید شده + ۳٫۵ درصد سفارش فروش وارد کنید و تاریخ آن را ” نامحدود ” قرار دهید .بمیزان ۴۵ درصد از حجم سهم خریداری شده را در قیمت حداکثر رشد سهم سفارش فروش وارد کنید و تاریخ آن را ” نامحدود ” قرار دهید .با انجام سفارش فروش به صورت بالا ، تنها باید منتظر باشید که سهم در قیمت پیشنهادی شما به فروش رسد و این نمونه ای از روش خرید و فروش نوسان گیری می باشد و اگر می خواهید یک نوسان گیری حرفه ای باشید ، نکات مهم زیر را رعایت نمایید :۱ – در ساعت ۸٫۴۵ و قبل از ارسال سفارش خرید خود ، به حجم عرضه و تقاضای سهم توجه کنید . اگر حجم فروش سهم بالا باشد و صف فروش برای سهم تشکیل شده باشد ، شما براحتی می توانید سهم را در قیمت پایینترین آن روز خریداری کنید و مشکلی از این بابت وجود ندارد و اینجا به چند نکته مهم توجه کنید :۱-۱ : اگر صف فروش از روزهای قبل تشکیل شده باشد و این صف جمع نشده باشد و احتمال گره منفی برای سهم زیاد باشد ، بهتر است سهم را در گره منفی که می تواند تا ۱۲ درصد کاهش پیدا کند خریداری کنید۱-۲ : اگر صف فروش جدید باشد ، به بخش خرید سهم نیز توجه کنید و اگر متوجه شدید که در قبال صف فروش چیده شده ، مقداری حجم خرید وجود دارد ( حداقل ۱٫۳ حجم فروش ) بهتر است سهم را زیر نظر بگیرید ، چون در اکثر مواقع در چنین حالتی ، به این معنی است که صف فروش برداشته شده و صف خرید تشکیل خواهد شد ، پس بهتر است شما نیز به میزان ۵۰ درصد سرمایه مورد نظر خود سفارش خرید وارد کنید .۱-۳ :اگر صف فروش سهم جدید باشد و در حال تشکیل شدن باشد ، به بخش خرید نیز توجه کنید و اگر خریدار چندانی پیشنهاد خرید قرار نگرفته باشد و حجم فروش نیز بالا باشد ، بهتر است سهم را تنها زیر نظر قرار دهید و اگر تا ساعت ۹٫۳۰ مشاهده کردید که صف در حال جمع شدن است ، خریداری کنید در غیر اینصورت طبق تجربه این سهم تا پایان معاملات جمع نخواهد شد و در روز بعد می توانید در قیمت پایینتری خریداری کنید .۲ – نوسان گیری حرفه ای به این معنی است که شما بتوانید سهم را در قیمت پایینتری خریداری کنید . پس سعی کنید بدور از هیجان عمل کنید . و این تکنیک را فراموش نکنید : هنگامی که خرید و فروش سهمی به صورت متعادل باشد و خریدار خیلی برای خرید سهم عجله ندارد ، بهتر است شما نیز متعادل رفتار کنید ، با این بینش که فروشنده قصد دارد سهم را بفروشد ، پس با آن به قول معروف چونه بزنید . سعی کنید در هنگام چانه زنی با فروشنده ، کاری کنید که فروشنده مجبور شود قیمت خود را کاهش دهد . برای این کار از این ترفند استفاده کنید :

مثال :
قیمت سهمی ۱۲۷۰ ریال است و فروشنده در قیمت ۱۲۵۰ ریال قصد فروش سهم دارد ولی بالاترین قیمت خریدار ۱۲۴۰ ریال است . ابتدا به کمترین قیمت خرید شده سهم نگاه کنید . اگر پایینترین قیمت معامله شده ، کمتر از ۱۲۴۰ ریال باشد ، یعنی شما می توانید این سهم را در همان قیمت زیر ۱۲۴۰ ریال خرید کنید ، پس بهتر است که در ۱۲۵۰ ریال خریداری نکنید و قیمت خود را در مثلا ۱۲۳۹ ریال قرار دهید . این عمل شما باعث می شود فروشنده از نظر روانشناسی از کاهش سهم ترسیده و قیمت فروش را کاهش دهد و شما می توانید مثلا در ۱۲۴۵ ریال خرید کنید .

نکته :
صدها عملکرد در یک معامله وجود دارد و اتفاق می افتد و باید مثال فوق را به نسبت عملکردها تغییر دهید .ترفند مهم دیگر در زمان چانه زنی ( از این ترفند در ساعت ۸٫۴۵ استفاده کنید ):

مثال :
قیمت سهمی ۱۲۷۰ ریال و فروشنده در قیمت ۱۲۷۰ ریال قصد فروش دارد . خریدار نیز در قیمت پایینتر مثلا ۱۲۳۰ ریال قصد خرید دارد و محدوده خرید اول شما نیز ۱۲۳۰ ریال است . در این صورت ، شما سفارش خرید خود را با حجم بسیار کم در قیمت آخرین خریدار + ۱ ریال وارد کنید . یعنی ۱۲۳۱ ریال و حجم آن را مثلا ۱۰۰ عدد سهم وارد کنید و فورا سفارش خرید دیگری با حجم مثلا ۵۰ عدد سهم در قیمت ۱ ریال بالاتر یعنی ۱۲۳۲ ریال وارد کنید و فورا دوباره سفارش ۵۰ سهمی خود را کنسل کنید .حال ، منتظر عکس العمل فروشندگان باشید . خواهید دید که خریداران ( اگر حقوقی بازی از پیش نوشته ای نداشته باشد ) حجم خرید خود را بالا نخواهند برد و فروشندگان ، از ترس خرید نشدن سهم خود ، قیمت خود را کاهش خواهند داد .

نکته مهم :
هیچگاه در زمان چانه زنی برای قیمت سهم با فروشنده ، از حجم اصلی خرید خود استفاده نکنید . یعنی اگر قصد دارید ۱۰۰۰۰ سهم خریداری کنید ، با همان ۱۰۰۰۰ سهم چانه زنی نکنید و سعی کنید با حجم بسیار پایینی چانه زنی را انجام دهید تا فروشنده دچار هراس فروش نرفتن سهم را دچار شده و به قیمت شما پاسخ دهد . در اینصورت می توانید فورا حجم خود را بالا برده و خرید کنید . حجم بالا باعث می شود که فروشنده قوی ظاهر شود .

سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی aminarefinejad

جهت هر گونه مشاوره مالی ، سبد گردانی در بورس ، ارز و فارکس ویا دریافت استیتمنت در هر کدام از موارد بالا در شبکه های اجتماعی پیام دهید 09362205580

همچنین ببینید

روشهای شناسایی یک سبدگردان خوب

. . . این محتوا فقط برای مشترکین ویژه قابل نمایش است ترتیبی که برای …

یک دیدگاه

  1. desirables xyandanxvurulmus.sycwOC3CzOuZ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس