معماری
آخرین مطالب
خانه / بورس / تعداد کاربران اینستاگرام در ایران و جهان | میزان استفاده از اینستاگرام
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

تعداد کاربران اینستاگرام در ایران و جهان | میزان استفاده از اینستاگرام

تعداد کاربران اینستاگرام در ایران و جهان | میزان استفاده از اینستاگرام

تعداد کاربران اینستاگرام

همانطور که میدانید اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در دنیا و محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است، با بررسی آمارهای اینستاگرام و اطلاع از تعداد کاربران اینستاگرام در ایران و جهان، متوجه این موضوع میشویم که چرا کسب درآمد از اینستاگرام مهم است و چرا افراد و شرکت های زیادی در حال فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام می باشند.

دانستن آمارهای اینستاگرام و دانتستن اینکه اینستاگرام چند کاربر دارد ، به شما کمک می کند تا نحوه تنظیم استراتژی اینستاگرام خود را بهتر بشناسید و از این اپلیکیشن بیشترین بهره را ببرید.

می خواهید بیشتر در مورد اینستاگرام بدانید؟ پس در این مقاله همراه من باشید تا از آمار خیره کننده تعداد کاربران اینستاگرام مطلع شوید و بدانید که اینستاگرام در ایران چند کاربر دارد و از تعداد کاربران اینستاگرام در دنیا نیز مطلع شوید.

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ رسما به عنوان یک برنامه در آیفون شروع به کار کرد. طی یک ماه ۱ میلیون کاربر به دست آورد (در مقایسه با فیسبوک و توییتر باید گفت دو سال طول کشید تا این دو برنامه به این تعداد کاربر فعال برسند.)

در سال ۲۰۱۲ فیسبوک اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار از آن خود کرد، در حال حاضر اینستاگرام به عنوان سیزدهمین وب سایت محبوب در جهان معرفی شده است.

ارزش اینستاگرام حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

طبق یک نظر سنجی ۸۹٪ اظهار داشتند که اینستاگرام مهمترین کانال رسانه های اجتماعی برای بازاریابی تأثیرگذار است.

تعداد عکسهای به اشتراک گذاشته شده در تاریخ اینستاگرام به بیش از۵۰ بیلیون عکس میرسد و تعداد لایک های اینستاگرام در طی روز از عدد ۴٫۲ بیلیون میگذرد.

در طی روز بیش از ۱۰۰ میلیون عکس و فیلم در اینستاگرام بارگذاری میشود.

اینستاگرام ۵۵۰ نفر را در سراسر جهان استخدام کرده است.

خالقان اینستاگرام کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کرایگر (Mike Krieger) در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام را بنا نهادند، این دو در حالیکه در استنفورد حضور داشتند، یکدیگر را ملاقات کردند و هر دو نفر آنها در سال ۲۰۱۸ شرکت های خود را رها کردند تا پروژه های جدید خود را دنبال کنند.

آدام موسری ( Adam Mosseri ) به عنوان رئیس فعلی اینستاگرام فعالیت می کند. وی بیش از ۱۰ سال با شرکت مادر اینستاگرام، یعنی فیسبوک بوده است و بر مهندسی محصولات و عملکرد اینستاگرام نظارت دارد.

دفتر مرکزی اینستاگرام در ملونا پارک کالیفرنیا واقع شده است، در ادامه به تعداد کاربران اینستاگرام اشاره میکنم.


مقاله مرتبط: ۶ گام مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام


تعداد کاربران اینستاگرام در جهان

اما تعداد کاربران اینستاگرام در جهان چقدر است ؟ یا بهتر بگوییم اینستاگرام چند میلیون کاربر دارد ؟

برای اینکه بهتر بدانید که اینستاگرام چند کاربر دارد به آمار و ارقام زیر دقت کنید، در زیر به تمام گروه های سنی، جنسی و ملیتی که در حال استفاده از این اپلیکیشن هستند اشاره شده است.

از سال ۲۰۱۹ ماهانه یک میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارد.

۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام هر روز حداقل از یک پروفایل تجاری دیدن می کنند و ۸۰ درصد کاربران یک پروفایل تجاری را فالو می کنند.
۲۵ میلیون کسب و کار در اینستاگرام وجود دارد.

حدود ۶ نفر از ۱۰ کاربر اینستاگرام حداقل یک بار در روز وارد سیستم می شوند. یعنی ۶۰ درصد کاربران اینستاگرام ، این دومین سایت در رسانه های اجتماعی است که کاربران زیادی برای استفاده وارد آن میشوند، قیل از آن فیسبوک رتبه برتر را دارد،. بیست و یک درصد از کاربران به صورت هفتگی وارد اینستا می شوند و ۱۹ درصد نیز کمتر از این وارد سیستم می شوند.

میزان استفاده و تعداد کاربران اینستاگرام از سال ۲۰۱۳ افزایش یافته و رو به بهبود بوده است.

در سال ۲۰۲۰ کاربران اینستاگرام به طور متوسط ۵۳ دقیقه در روز را بر روی این پلت فرم وقت صرف میکنند.

کاربران اینستاگرام تقریباً به همان اندازه کاربران فیسبوک زمان زیادی را روی شبکه می گذرانند. آنها به طور متوسط ۵۳ دقیقه در روز را به اینستا اختصاص میدهند، این زمان در فیسبوک حدود ۵۸ دقیقه در روز می باشد. این زمان سپری شده در یک شبکه اجتماعی نشان از یک بستر قدرتمند و جذاب است و همین امر باعث افزایش تعداد کاربران اینستاگرام شده است و میزان استفاده از اینستاگرام را بالا برده است.

میزان استفاده از اینستاگرام

میانگین سنی کاربران اینستاگرام:

میانگین سنی کاربران اینستاگرام نیز به شرح زیر است:

در مقایسه با فیس بوک ، اینستاگرام شبکه ای از کاربران جوان تر است. طبق آمار بیش از نیمی از جمعیت جهانی کاربران اینستاگرام جوان تر از ۳۴ سال سن دارند. این دومین برنامه برتر پس از اسنپ چت (Snapchat) برای نوجوانان در ایالات متحده است.
۳۷٪ از بزرگسالان آمریکایی از اینستاگرام استفاده می کنند و ایالات متحده بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام را دارد.
۳۰٪ مخاطبان جهانی اینستاگرام در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال و ۳۵٪ بین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند.
۷۲٪ از نوجوانان از اینستاگرام استفاده می کنند.
۳۵٪ از نوجوانان آمریکایی می گویند اینستاگرام بستر رسانه ای اجتماعی ترجیحی آنهاست و آن را به دیگر شبکه های اجتماعی ترجیح میدهند.
۷۳٪ از نوجوانان ایالات متحده می گویند اینستاگرام بهترین راه برای رسیدن به برندها در مورد محصولات جدید یا تبلیغات است.

در زیر دسته بندی و گروه های سنی کاربران اینستاگرام را به شکل دقیق تری میبینیم.

• ۱۸ تا ۲۹ سال: ۵۹ درصد
• ۳۰ تا ۴۹ سال: ۳۳ درصد
• ۵۰ تا ۶۴ سال: ۱۸ درصد
• بالاتر از ۶۵ سال: ۸ درصد

همانطور که میبینید بیشترین درصد به کاربران جوان تر زیر ۳۰ سال اختصاص دارد، این آمار در اغلب دنیا به همین شکل می باشد.

تعداد کاربران اینستاگرام در کشورهای مختلف:

از آنجا که اینستاگرام نزدیک به یک دهه است که فعالیت میکند و دارای یک پلتفرم کاربر پسند است، در تمام دنیا به شکل چشمگیری مورد علاقه کاربران قرار گرفته است و تعداد کاربران اینستاگرام دائما در حال رشد می باشد. بیشترین تعداد کاربران در ایالات متحده آمریکا، با ۱۱۰ میلیون کاربر است. در رتبه های بعدی ، برزیل با ۶۶ میلیون کاربر و هند با ۶۴ میلیون کاربر قرار دارند. این بدان معناست که مارک های بین المللی فرصت های زیادی برای بازاریابی مشتریان خود دارند.

۸۹٪ از کاربران خارج از ایالات متحده هستند.

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۳ تعداد کاربران اینستاگرام در ایالات متحده به ۱۲۵٫۵ میلیون کاربر فعال برسد.

در زیر آمار تعداد کاربران اینستاگرام را در کشورهای مختلف میبینیم.

• امریکا: ۱۱۰ میلیون نفر
• برزیل: ۶۶ میلیون نفر
• هند: ۶۴ میلیون نفر
• اندونزی: ۵۶ میلیون نفر
• روسیه: ۳۵ میلیون نفر
• ترکیه: ۳۴ میلیون نفر
• ایران: ۲۴ میلیون نفر
• ژاپن: ۲۴ میلیون نفر
• بریتانیا: ۲۲ میلیون نفر
• مکزیک: ۲۰ میلیون نفر
• آلمان: ۱۸ میلیون نفر

جنسیت کاربران اینستاگرام:

در ادامه آمار، بد نیست از میزان جنسیت کاربران اینستا نیز مطلع شویم.

۵۶٫۳٪ از کاربران اینستاگرام را بانوان تشکیل می دهند و ۴۳٫۷٪ آنها آقایان هستند.
۴۳ درصد کاربران امریکایی اینستاگرام نیز خانم ها هستند.
در تمام دنیا بانوان سهم بیشتری را از تعداد کاربران اینستاگرام به خود اختصاص داده اند، کشور برزیل در رده دوم سهم کاربران زن قرار دارد ، این کشور دارای بزرگترین پایگاه کاربر در اینستاگرام در آمریکای لاتین و دوم در جهان است.

سطح تحصیلات کاربران اینستاگرام:

سطح تحصیلات کاربران اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ به شرح زیر بوده است

• مدرک دبیرستانی یا کمتر: ۲۷ درصد
• دانشجو: ۳۷ درصد
• دارای مدرک دانشگاهی: ۳۳ درصد

همانطور که میبینید دانشجوها بیشترین سهم از تعداد کاربران اینستاگرام را به خود اختصاص داده اند.

اینستاگرام چند کاربر دارد

کاربران اینستاگرام با بیشترین دنبال کننده

علاوه بر حساب شخصی و کاربران معمولی اینستاگرام ، افراد مشهور نیز از این اپلیکیشن استفاده می کنند. با کمال تعجب، بیانسه Beyonce در حال حاضر از بین پنج نفر از کاربران محبوب پاک نمی شود، او دارای ۱۴۴ میلیون دنبال کننده می باشد، از حساب هایی که شامل بیشترین تعداد دنبال کننده هستند میتوان به کریستیانو رونالدو با ۲۱۱ میلیون دنبال کننده ، آریانا گراند با ۱۷۹ میلیون نفر و The Rock با ۱۷۷ میلیون دنبال کننده اشاره کرد.
۱۰ مورد از حساب های کاربری که در سال ۲۰۲۰ بیشترین فالوور را دارند، به شرح زیر است:

بیشترین فالوور اینستا ۲۰۲۰

• Cristiano Ronaldo کریستیانو رونالدو : ۲۱۱ میلیون نفر
• Ariana Grande آریانا گرند : ۱۷۹ میلیون نفر
• Therock دراک  : ۱۷۷ میلیون نفر
• Selena Gomez سلنا گومز : ۱۷۲ میلیون میلیون نفر
• Kylie Jenner کایلی جنر : ۱۶۹ میلیون نفر
• Kim Kardashian West کیم کارداشیان : ۱۶۴ میلیون نفر
• leomessi لیونل مسی  : ۱۴۶ میلیون نفر
• beyonce بیانسه  : ۱۴۴ میلیون نفر
• neymarjr نیمار  : ۱۳۶ میلیون نفر
• justinbieber جاستین بیبر  : ۱۳۱ میلیون نفر

این ۱۰ مورد، برترین صفحات شخصی هستند که در بررسی ما بیشترین رتبه را داشتند، ممکن است که شما صفحاتی با دنبال کنندگان بیشتر را بیابید.
چیزی که مشخص است، بیسترین تعداد فالوور در اینستاگرام مخصوص ورزشکاران، خوانندگان و بازیگران می باشد.

در نهایت بیشترین فالوور اینستا ۲۰۲۰ با عدد ۲۱۱ میلیون نفر به کریستیانو رونالدو اختصاص دارد.


مقاله مرتبط: روش های کسب درآمد از اینستاگرام


میزان استفاده از اینستاگرام در تجارت

براساس آمارها ۲۵ میلیون کسب و کار در اینستاگرام وجود دارد، همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد طبق یک نظر سنجی ۸۹٪ از افراد اظهار داشتند که اینستاگرام مهمترین کانال رسانه های اجتماعی برای بازاریابی است.

وقتی ۹۰٪ از حسابها حداقل یک تجارت را در اینستاگرام دنبال می کنند ، ناگفته پیداست که مارک ها می خواهند اقدام به بازاریابی کنند. کاربران این اپلیکیشن از حضور برندها خسته نمی شوند.

طبق یک نظرسنجی ، ۷۸٪ افراد مارک های اینستاگرامی را محبوب ، ۷۷٪ خلاق ، ۷۶٪ سرگرم کننده و ۷۲٪ متعهد به جامعه می دانند.

اینستاگرام به عنوان گزینه ای مناسب برای بازاریابی تجارت الکترونیکی شناخته شده است، هشتاد و سه درصد از کاربران اینستاگرام محصولات و خدمات جدیدی را روی این نرم افزار کشف می کنند

سه صنعت برتر مشغول به کار در اینستاگرام شامل ۹۱٪ مارک های لوکس ، ۸۴٪ لباس ورزشی و ۸۳٪ برندهای زیبایی هستند.

با توجه به نظر بررسی شده بازاریابان، ۸۹٪ اظهار داشتند که اینستاگرام مهمترین کانال رسانه های اجتماعی برای بازاریابی تأثیرگذار است. بازار تأثیرگذار اینستاگرام هنوز اشباع نشده است و این یک علامت دلگرم کننده برای برندهایی است که هنوز هم می خواهند استراتژی را امتحان کنند.

برندها و شرکت های زیادی هستند که در اینستاگرام صفحات تجاری خود را ایجاد کرده اند، در زیر به چند مورد از صفحات تجاری اینستاگرام که دارای بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام هستند اشاره میکنم.

البته پیج اصلی خود اینستاگرام بیشترین میزان دنبال کننده را با عدد ۳۴۲ میلیون فالوور به خود اختصاص داده است ، در زیر ۱۰ صفحه تجاری پر طرفدار در اینستاگرام را مشاهده میکنیم.

آمارهای اینستاگرام

• نشنال جئوگرافی: ۱۳۳ میلیون دنبال کننده
• Nike نایک  : ۱۰۶ میلیون دنبال کننده
• NBA ان بی ای: ۴۷٫۳ میلیون دنبال کننده
• Chanel شنل: ۳۹٫۶ میلیون دنبال کننده
• Zara زارا: ۳۸٫۹ میلیون دنبال کننده
• Louis Vuitton لویز ویتون : ۳۷٫۸ میلیون دنبال کننده
• BMW بی ام دبلیو: ۲۶٫۷ میلیون دنبال کننده
• mercedesbenz مرسدس بنز: ۲۶٫۴ میلیون دنبال کننده
• Lamborghini لامبورگینی: ۲۶٫۱ میلیون دنبال کننده
• Adidas آدیداس: ۲۵٫۶ میلیون دنبال کننده

همانطور که مشاهده میکنید پرطرافدارترین صفحات، مربوط به برندهای ورزشی، خودرو، پوشاک، آرایش و بهداشتی معروف دنیا هستند، اما پرطرفدارترین صفحه، نشنال جئوگرافی هست که با ۱۳۳ میلیون فالوور یکه تازی میکند.

تبلیغات در اینستاگرام

در سال های اخیر به تبلیغات در اینستاگرام توجه ویژه ای شده است، تا جایی که اغلب شرکت ها حتی در ایران بودجه ای را به این بخش اختصاص میدهند، بازخورد تبلیغات در این شبکه اجتماعی بسیار بالا است و نتایج مثبتی از تبلیغات اینستا دیده میشود.
با رشد تبلیغات در اینستاگرام، شرکت مادر یعنی فیسبوک توجه خود را به این سمت جلب کرده است. پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۲۰ ، درآمد آگهی اینستاگرام ۳۰٪ از درآمد آگهی کل شرکت باشد، براساس یک مطالعه داخلی، در مقایسه با فیس بوک ، هزینه تبلیغات در اینستاگرام ۲۳٪ بیشتر است.

اکنون که چند سال است که از وجود استوری ها در اینستا می گذرد ، واضح تر است که مارک ها و کاربران چگونه روی آنها سرمایه گذاری می کنند. استوری ها به بخشی جدایی ناپذیر از برنامه تبدیل شده اند و برندها سعی دارند از این طریق فروش خود را بالا ببرند.

به دلیل افزایش تعامل کاربران با استوری ها ، مدتی است که تبلیغ کنندگان دراینستاگرام پول بیشتری را در این بخش خرج می کنند.

طبق اعلام اینستاگرام ، روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون حساب از استوری اینستاگرام استفاده می کنند، این هیجان انگیز است زیرا به این معنی است که برخی فرصت های رشد باورنکردنی برای تبلیغ کنندگان در استوری ها وجود دارد.

اینستاگرام مدتی است که سرویس IGTV را اضافه کرده است، بنابراین ممکن است به زودی یک نوع محتوای تبلیغاتی جدید را در فرصت های تبلیغاتی تأثیرگذار شاهد باشیم.

آمارهای استفاده از اینستاگرام در مشاغل

تخمین زده می شود که در سال ۲۰۲۰، ۷۵٫۳ درصد از مشاغل در امریکا، در اینستاگرام فعال باشند.
اینستاگرام اکنون بیش از ۲ میلیون تبلیغ ماهانه و ۲۵ میلیون پروفایل تجاری دارد.
اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ ، ۲۰ میلیارد دلار درآمد تبلیغ ایجاد کرد.
۲۰۰ میلیون نفر در اینستاگرام روزانه حداقل از یک صفحه تجاری بازدید می کنند.
۷۰٪ از علاقه مندان به خرید برای کشف محصول به اینستاگرام مراجعه می کنند.
۶۹٪ بازاریابان آمریکایی قصد دارند بیشتر بودجه تأثیرگذار خود را در اینستاگرام هزینه کنند.
پیش بینی می شود درآمد اینستاگرام به ۱۴ میلیارد دلار برسد.
۱/۳ بیشترین بازدید از استوری ها مربوط به مشاغل است.
۸۹٪ اظهار داشتند که اینستاگرام مهمترین کانال رسانه های اجتماعی برای بازاریابی تأثیرگذار است.
محتوای تولید شده توسط کاربران دارای نرخ تبدیل بالاتر از۴٫۵٪ است.
۵۵٫۴٪ از اینفلوئنسرها از استوری های اینستاگرام برای تبلیغات اسپانسری استفاده می کنند.
میزان تبلیغات احتمالی اینستاگرام ۸۴۹٫۳ میلیون کاربر است.
درآمد سالانه برای کاربران اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ به شرح زیر می باشد:

• ۳۰ تا ۴۹٫۹۹ دلار: ۳۲ درصد
• ۵۰ تا ۷۴٫۹۹: ۳۲ درصد
• ۷۵۰۰۰ دلار یا بیشتر: ۳۷ درصد

اینستاگرام در ایران چند کاربر دارد

اینستاگرام چند کاربر ایرانی دارد ؟

یکی از نکات مهم برای ما تعداد کاربران اینستاگرام در ایران است، یا بهتر است بگوییم تعداد کاربران فعال اینستاگرام در ایران

اینکه اینستاگرام در ایران چند کاربر دارد موضوعی است که در ادامه به آن میپردازیم.

آمار اینستاگرام در ایران به ۲۴ میلیون کاربر فعال رسیده است و طبق آمار رتبه هفتم در بین کشورهای استفاده کننده از این اپلیکیشن به ایران اختصاص دارد، با توجه به جمعیت ۸۳ میلیون نفری ایران، حدودا ۲۹ درصد از مردم ایران از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده میکنند و این موضوع محبوبیت اینستاگرام را در ایران نشان میدهد.

کشور ژاپن نیز با ۲۴ میلیون کاربر اینستاگرام پس از ایران در مکان هشتم قرار گرفته است اما این نکته را نباید فراموش کرد که ژاپن از جمعیت ۱۲۶ میلیون نفری برخوردار است و در مقایسه با ایران حدودا ۱٫۵ برابر بیشتر جمعیت دارد.

قبل تر تلگرام اولین شبکه اجتماعی فعال در ایران به حساب می آمد و افراد اوقات فراغت خود را در تلگرام گذراندند، اما با توجه به اجرای فیلترینگ در ایران کاربران زیادی برای سرگرمی به اینستاگرام روی آوردند

با توجه به اجرای فیلترینگ برای اغلب شبکه های اجتماعی، استفاده از اینستاگرام بیشتر از همیشه است، همانطور که میدانید شبکه هایی مانند فیسبوک، توییتر، یوتیوب و … همگی در کشور ما فیلتر هستند و مردم از استفاده از آنها محروم هستند، جالب اینجاست که تمامی سیاستمداران و سران ایران خودشان در این شبکه ها فعال هستند.

به هر حال باید بدانیم که اجرای فیلترینگ در زیاد شدن تعداد کاربران اینستاگرام در ایران نقش بسزایی داشته است.
آمارهای دقیقی از کاربران اینستاگرام در ایران وجود ندارد اما برای یک بررسی ساده، سری به کافه بازار زدم و در مقابل تعداد دانلود این اپلیکیشن با عدد ۲۶ میلیون نصب فعال مواجه شدم،

البته نباید فراموش کنیم که کافه بازار یکی از روش های دانلود اپلیکیشن در ایران است که البته فقط مختص سیستم عامل های اندروید می باشد.
پلی استور گوگل و دیگر سایت های موجود در ایران نیز وجود دارند که میتوان اپلیکیشن های اندروید را از آنجا دانلود کرد، سیستم عامل ios برای اپل را نباید فراموش کنیم که تعداد زیادی از افراد نیز از این نوع تلفن های هوشمند استفاده میکنند، در مجموع میتوان به عددی حدود ۴۰ میلیون بار نصب فعال اپلیکیشن اینشتاگرام در ایران رسید.

در نهایت باید بدانید که محبوبیت در اینستاگرام در ایران بسیار بالا است و در بین کسب و کارها کمتر بیزینسی را پیدا کنید که دارای صفحه اینستاگرام نباشد.
تبلیغات در اینستاگرام در ایران به قدری فعال شده است که برخی از صفحات به درآمد ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان رسیده اند، اعداد باور نکردنی که افراد با نشستن در منزل و فعالیت بر روی پیج خود در حال کسب آن هستند.

این در حالی هست که به طور میانگین یک کارمند در ایران، بعد از یک ماه فعالیت حقوقی معادل ۳ الی ۴ میلیون تومان را کسب میکند.

حدود هزینه برای تبلیغات در اینستاگرام عددی معادل ۲۵۰ هزار تومان برای ۲۴ ساعت می باشد، این کاملا به نوع پیج و میزان دنبال کننده آن بستگی دارد.

اکنون که می دانید چه کسانی از اینستاگرام استفاده می کنند ، وقت آن رسیده است که نحوه استفاده آنها از شبکه را کشف کنید. آمار استفاده از آن به شما کمک می کند تا درک کنید افرادی که روی سیستم عامل انجام می دهند و کدام بخش از قیف بازاریابی را برای ورود به آنها قرار می دهند. اگر کاربران فقط یک بار در ماه وارد سیستم شوید ، ارزش این را ندارد که وقت زیادی را به آن شبکه اختصاص دهید

با کلیک بر روی آیکون مقابل به صفحه اینستاگرام تاپ شو بپیوندید،  کلیک

سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی aminarefinejad

جهت هر گونه مشاوره مالی ، سبد گردانی در بورس ، ارز و فارکس ویا دریافت استیتمنت در هر کدام از موارد بالا در شبکه های اجتماعی پیام دهید 09362205580

همچنین ببینید

روشهای شناسایی یک سبدگردان خوب

. . . این محتوا فقط برای مشترکین ویژه قابل نمایش است ترتیبی که برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس