معماری
آخرین مطالب
خانه / بورس / منظور از الگوی چکش چیست؟
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

منظور از الگوی چکش چیست؟

الگو چکش

الگو چکش در کف رخ می دهد و رنگ بدنه کندل تفاوتی ندارد ولی اگر بدنه آن سفید باشد نشان از قطعیت بالاتر است. هر اندازه بدنه کندل کوتاه تر و سایه پاینی آن بلندتر باشد، احتمال شکل گیری الگو قوی تر است. این الگو مشابه مرددارآویز نیازمند تاییدیه است. هر اندازه گپ قیمت بین کندل های قبل و بعد به وجود بیاید ، الگوی برگشتی قویتری ایجاد شده است.

کندل چکش یا Hammer پس از کاهش قیمت رخ می دهند و آنچه از کندل های چکشی می توان برداشت کرد این می باشد که فروشنده ها به بازار آمده اند اما قیمت جذاب شده و خریداران قیمت را برگردانده و به قیمت ابتدایی خود نزدیک شده است. در این نوع کندل سایه پاینی حدودا باید ۲ برابر بدنه کندل باشد. به این نکته توجه داشته باشید که معاملات بورس پس از تائید کندل رخ می دهند و نه پیش از آن. این نوع کندل نشان دهنده این موضوع است که بازار در تلاش است به کف سازی بپردازد و در حال زدن کف است.

توجه داشته باشید، هنگامی که چکش بعد از حداقل ۳ کندل کاهشی به وجود آید بیشترین تاثیر را خواهد داشت. این الگو هیچ قیمت هدفی را مشخص نمی کند و پی بردن به آن برای ما قیمت هدفی را مشخص نخواهد کرد. برای جمع بندی نکات زیر را در این کندل در نظر داشته باشید:

  • توجه داشته باشید که یکی از تائیدهای hammer این است که برای این کندل باید یک روند پائینی وجود داشته باشد تا این که hammer آن روند را به بالا معکوس کند.
  • همواره مشاهده این کندل در انتهای روند نشانه صد در صدی تغییر روند نیست و نیازمند تاییدیه است و با توجه به ماهیت آن باید با مشاهده این کندل قیمت به بالا تغییر جهت دهد که می توان از آن به عنوان مجوز ورود به معامله استفاده کرد. البته به خطوط حمایت توجه داشته باشید و در بخش های بعدی سعی خواهیم کرد تا با بررسی رفتار حقوقی به شما نشان دهیم که چگونه با استفاده از این ترفندها تریدر را به یک معامله اشتباه دعوت می کنند.
  • قیمت پایانی در این نوع کندل می تواند بالا یا پایین قیمت باز شدن قرار گیرد.
سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی aminarefinejad

جهت هر گونه مشاوره مالی ، سبد گردانی در بورس ، ارز و فارکس ویا دریافت استیتمنت در هر کدام از موارد بالا در شبکه های اجتماعی پیام دهید 09362205580

همچنین ببینید

روشهای شناسایی یک سبدگردان خوب

. . . این محتوا فقط برای مشترکین ویژه قابل نمایش است ترتیبی که برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس