معماری
آخرین مطالب
خانه / بورس / خبر های مهم بورس / گزارش بازار بورس
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

گزارش بازار بورس

گزارش بازار بورس

تاریخ خبر
۹۹-۴-۱۷

افزایش تقاضا و ورود نقدینگی ، امروز هم با صعودهای خیره کننده توانست شاخص را از کانال ۱٫۷ میلیون واحد عبور دهد. امروز برای دومین روز متوالی شاهد ابطال معاملات “شستا” بودیم. این نماد معاملاتی که امروز و دیروز معاملاتش توسط ناظر بازار تایید نشد، قبل از لغو معاملاتش به دلیل افزایش تقاضا، تاثیر ۲۲ هزار واحدی بر شاخص را دارا بود.

در پایان معاملات امروز، تا زمان تهیه این گزارش و بدون لحاظ معاملات “خودرو” و “خساپا”، و  با حذف معاملات  “شستا” ، شاخص کل با افزایش ۶۰  هزار واحدی به ۱ میلیون و  ۷۱۸ هزار و ۴۶۰ واحد رسید.  نماد‌های ” فولاد، فارس و فملی ” بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۳٫۸ و ۵٫۹  هزار میلیارد تومان بود.  بیشترین ارزش معاملات امروز متعلق به نمادهای “وبملت و چکاپا ” بود. ارزش معاملات امروز وبملت و چکاپا به ترتیب ۶۸۱ و ۳۳۴ میلیارد تومان بود.

وضعیت بازارهای جهانی و بازارهای موازی:

در اولین روز هفته میلادی در بازارهای جهانی، کامودیتی‌ها نوسان اندکی داشتند. قیمت جهانی مس که از اواسط ماه مارس و با کاهش میزان تولید این فلز در معادن و ثبات تقاضا در صنایع پایین‌دستی، عمدتا ناشی از شیوع کرونا روندی صعودی را آغاز کرده در محدوده ۶۰۸۰ دلار معامله می شود. در معاملات امروز روی ۲۰۴۶  و هر انس طلا به ۱۷۸۵ دلار رسیدند. هر بشکه نفت برنت نیز در محدوده ۴۳٫۵ دلار معامله می‌شود و نفت خام WTI نیز به ۴۱ دلار در هر بشکه رسیده است.

 بررسی امروز بازارهای موازی نیز نشان می­دهد که نرخ هر دلار آمریکا در محدوده ۲۲ هزار تومان معامله می‌شود. امروز صرافی ملی  نرخ فروش دلار را ۲۱ هزارو ۸۵۰ تومان اعلام کرد. قیمت سکه نیز حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گزارش شده است.

بررسی چند رویداد:

همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که تلاطم این روزهای بازار،عمدتاً از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشأت گرفته است. با فروکش کردن تدریجی تقاضاهای  تجمیع شده ماههای قبل،وافزایش عرضه درنیما تعدیل خواهد شد.گزارشات خوبی ازافزایش قابل توجه صادرات نفت و فرآورده های نفتی وصادرات غیرنفتی وخبرهای مثبت ازآزادشدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت کرده ام که روندتأمین ارز را متحول خواهد کرد.

علی صحرائی، مدیر عامل بورس تهران گفت که  طبق اطلاعات دریافتی، دومین صندوق قابله معامله که قرار است در بورس عرضه شود مربوط به صنایع فلزی و خودرویی است.

روح الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران از احتمال خاموشی هسته معاملات بورس در آینده نزدیک خبر داد زیرا که سامانه فعلی دیگر جوابگوی حجم فزاینده تقاضا در بورس نیست.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که افرادی که برگه سهام عدالت دارند اما مشمول نیستند، افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی و دهک های پایین درآمدی که سهام نگرفتند اولویت های جدید سهام عدالت هستند.

زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که با کاهش هزینه معاملات، حجم معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه افزایش یافته و این موضوع موجب تداوم استقبال از بورس شده و سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد. بازار بورس تنها بازاری است که طی چند سال گذشته و در تحریم‌ها هم نشان داده  بازار خوبی است که می‌توان نقدینگی را به سمت آن و تولید هدایت کرد و در نتیجه تورم را کاهش داد.

محمد رضا معتمد عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از آغاز عملیات اجرایی برای پذیرش شرکت‌های استانی در بورس و کشف قیمت دارایی آنها در آینده نزدیک خبر داد.

حسین سلاح ورزی نایب ‌رییس اتاق ایران با تاکید بر ضرورت جلب مشارکت بخش خصوصی در بورس بین‌الملل گفت که تمامی مدارک راه‌اندازی بورس بین‌الملل منطبق بر استانداردهای لازم تهیه‌شده و در انتظار موافقت شورای عالی بورس است.

زمان سفارش‌گیری در عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت لیزینگ پارسیان  با نماد “ولپارس”، در روزهای سه شنبه  و چهارشنبه هفته جاری به ترتیب از ساعت ۱۳:۰۰ الی ۱۶:۰۰ و از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۰:۳۰ خواهد بود.

پیش بینی روند بازار بورس

همان طور که پیش تر اشاره شد افزایش تقاضا و ورود نقدینگی ، امروز هم با صعودهای خیره کننده توانست شاخص را از کانال ۱٫۷ میلیون واحد عبور دهد. در این شرایط با ادامه ورود نقدینگی به بازار سهام و افزایش تقاضا، انتظار داریم که شاخص کل در ابتدا به سمت سمت ۱.۸ میلیون واحد و سپس ۲٫۲ میلیون واحد حرکت کند. با توجه افزایش نرخ دلار، شرکت‌های بزرگ بورس از جمله فولادی‌ها، پتروشیمی ها و  پالایشگاه‌ها وشرکت‌هایی که درآمد ارزی دارند یا قیمت‌ کالاهای آنها با قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود از شرکت های بنیادی، مستعد رشد و مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شوند.

سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی aminarefinejad

جهت هر گونه مشاوره مالی ، سبد گردانی در بورس ، ارز و فارکس ویا دریافت استیتمنت در هر کدام از موارد بالا در شبکه های اجتماعی پیام دهید 09362205580

همچنین ببینید

افت معاملات سهام در هفته ریزش بورس+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر به کانال ۴ هزار میلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس