معماری
آخرین مطالب
خانه / اخبار / اخبار بورس / افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا اندوخته‌ها
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا اندوخته‌ها

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه تشریح روش‌های افزایش سرمایه، در این بخش به روش «افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا اندوخته‌ها» پرداخت.

وحید روشن قلب، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در ادامه تشریح روش‌های افزایش سرمایه، در این بخش به روش «افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا اندوخته‌ها» پرداخت.

وی درباره روش سوم افزایش سرمایه عنوان کرد: در این روش که از محل سود انباشته یا اندوخته‌ها است، پس از صدور مجوز افزایش سرمایه از سوی سازمان و تصویب مجمع، مبلغ سود انباشته‌ای در دفاتر شرکت و یا اندوخته‌های دیگر، قابل انتقال به حساب سرمایه خواهد بود و به تناسب این عدد، سهام جایزه به سهامدارانی که در روز مجمع سهامدار شرکت بودند داده خواهد شد.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون برای ۱۰۰ شرکت و جمعاً به مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان مجوز افزایش سرمایه از سوی سازمان صادر شده است.

وی توضیح داد: موضوع اصلی در روش افزایش سرمایه از محل «سود انباشته و اندوخته‌ها» این است که سود انباشته و اندوخته می‌تواند در افزایش سرمایه‌ای که در صورت‌های مالی حسابرسی شده‌ای که به تصویب مجمع رسیده، وجود داشته باشد یعنی سود انباشته میان دوره‌ای قابل استفاده در این نوع افزایش سرمایه نیست و اینکه بازرس قانونی شرکت نسبت به وجود این سود انباشته و نبود ابهام در خصوص عدد سود انباشته اظهار نظر کرده و این موضوع را تایید کند که به میزان سود انباشته و اندوخته در دفاتر شرکت وجود دارد و بندهایی که بازرس قانونی نسبت به آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت داشته، تاثیری بر عدد سود انباشته نداشته باشد.

 

سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی aminarefinejad

جهت هر گونه مشاوره مالی ، سبد گردانی در بورس ، ارز و فارکس ویا دریافت استیتمنت در هر کدام از موارد بالا در شبکه های اجتماعی پیام دهید 09362205580

همچنین ببینید

۸۵ تن طلای سرخ در بورس معامله شد

به گفته مسئولان بورس کالا، اکنون ۱۷ انبار پذیرش شده در بورس کالا برای محصول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس