معماری
آخرین مطالب
خانه / بورس / آموزش کندل شناسی / انواع الگوها یا روشهای نمایش قیمت در کندل استیک یا نمودارهای شمعی چگونه است؟
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

انواع الگوها یا روشهای نمایش قیمت در کندل استیک یا نمودارهای شمعی چگونه است؟

 

  1. الگوهایی با یک شمع
  2. الگوهایی با دو شمع
  3. الگوهایی با سه شمع

۱- الگوهایی با یک شمع

پر واضح است که نمودار مربوطه چنان قوی است که حتی در یک واحد زمانی می‌تواند روند الگو را تغییر دهد. الگوی «چکش» و «مرد آویزان» دو نوع مثبت و منفی در نمونه هستند. در صورتی که بدنه چکش سبز باشد صعود اندکی قطعی‌تر و اگر بدنه دارآویز قرمز باشد نزول اندکی قطعی‌تر می‌شود. این الگو یک بدنه اصلی کوچک اما سایه‌های پایینی بلند دارد. طول سایه پایینی تقریبا دو برابر بدنه است. ظهور الگوی مرد آویزان بعد از یک روند صعودی، اعلام خطری برای شروع یک روند نزولی (یا اصلاح در یک روند صعودی) است و ظهور الگوی چکش بعد از یک روند نزولی، احتمالی شروع روند صعودی را قوی‌تر می‌کند.

کندل استیک

۲- الگوهایی با دو شمع

الگوهای مختلفی در این دسته قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به الگوی «پوشای صعودی»، که در روندی کاهشی تشکیل شده، و «پوشای نزولی»، که در روندی افزایشی تشکیل می‌شود، اشاره کرد. این الگوها از دو شمع متوالی با رنگ‌های متضاد بدست می‌آیند بدین شکل که اگر دو کندل پشت سر هم با رنگ‌های متفاوت قرار بگیرند و کندل دوم، کندل اول را بپوشاند چرخشی در روند جاری ایجاد شده و شروع روند جدید یا اصلاح در روند موجود رقم می‌خورد.

کندل استیک

۳- الگوهایی با سه شمع

الگوی «ستاره صبحگاهی» و «ستاره شامگاهی»‌ از معروف‌ترین الگوها در این دسته‌بندی به شمار می‌روند. ستاره صبحگاهی نشان‌دهنده صعود قیمت بوده و به معنی برتری یافتن فشار خرید به بازار است. کندل با بدنه سیاه به معنای بازار نزولی است اما کندل کوچک بعدی بدین معناست که فروشندگان توانایی پایین آوردن قیمت را ندارند و در نهایت در کندل سفید سوم، پیروزی خریداران نشان از چیرگی آن‌ها در بازار می‌دهد.

کندل استیک
ستاره شامگاهی نیز در موقعیتی عکس ستاره صبحگاهی، در انتهای یک روند صعودی رخ می‌دهد و پایان یک روند مثبت یا شروع اصلاح در یک روند مثبت را اعلام می‌کند.

کندل استیک

نکته حائز اهمیت آن است که هر یک از این الگوها اگرچه بسیار ارزشمند می‌باشند اما به تنهایی اعتبار کافی برای تکیه به آن‌ها وجود ندارد. در واقع، الگوهای شمعی در محدوده‌های حساس روندها، کانال‌ها، الگو‌های کلاسیک و … می‌توانند به کمک تحلیل‌گر آمده و فرآیند تحلیل را آسان‌تر کنند. بنابراین اگرچه شناخت الگوهای شمعی و بکارگیری آن‌ها اهمیت بسزایی دارد اما تحلیل سهم و مشخص نمودن نقطه ورود و خروج، مستلزم شناخت کافی از سایر ابزارهای تحلیل کاربردی می‌باشد.

 

#بورس #بورس_به_زبان_ساده #خودرو #وتجارت #تحلیل_تکنیکال #شبندر #ذوب #تحلیل_بنیادی #تابلو_خوانی #آموزش_بورس #سیگنال_بورس #سیگنال_خرید #سیگنال_ویژه #تحلیل_بازار #خساپا #موفقیت #عرضه_اولیه #تابلوخوانی #سبد_گردانی #سبد_گردانی _تضمینی #طراحی_سایت_ارزان #دی #فولاد #فملی #خگستر #شستا #وبملت

در صورتی که وقت آنرا ندارید که خودتان بصورت مستقیم در بورس فعالیت کنید می توانید جهت سبد گردانی به لینک زیر مراجعه کنید و یا با شماره زیر تماس بگیرید ۰۹۳۶۲۰۵۵۸۰

سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی aminarefinejad

جهت هر گونه مشاوره مالی ، سبد گردانی در بورس ، ارز و فارکس ویا دریافت استیتمنت در هر کدام از موارد بالا در شبکه های اجتماعی پیام دهید 09362205580

همچنین ببینید

هر کندل از چند قسمت تشکیل شده است؟

به طور کلی یک کندل استیک از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. این چهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس