معماری
آخرین مطالب
خانه / اخبار / اخبار کریپتو / تحلیل ۱۰ ارز برتر
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

تحلیل ۱۰ ارز برتر

بیت‌کوین (BTC) و اکثر آلت‌کوین‌های اصلی از سطح حمایت فوری خود جهش کرده‌اند، که نشان می‌دهد این احساسات در حال بهبود است و معامله‌گران با کاهش جزئی خرید می‌کنند.

ریکاردو سالیناس پلیگو، میلیاردر و سومین فرد ثروتمند مکزیک، در پیام کریسمس و سال نوی خود گفت که از پول فیات دوری کنید و آن را “پول جعلی ساخته شده از دروغ های کاغذی” نامید. در عوض، او به مردم توصیه کرد که «در بیت کوین سرمایه گذاری کنند».

پیتر برانت، تاجر کهنه کار هشدار داد که در طول دوره تعطیلات در نیمه پایانی دسامبر، “شکست الگوی نمودار را باید با شک و تردید دید”.

تحلیلگران برای سال ۲۰۲۲ ، صعودی باقی می مانند. تحلیلگر کریپتو و کاربر مستعار توییتر DecodeJar معتقد است که بیت کوین می تواند از ۱۰۰۰۰۰ دلار فراتر رود و به قیمت هدف محافظه کارانه ۱۹۰۰۰۰ دلار برسد.

آیا بیت کوین می تواند در چند روز آینده به بهبود خود ادامه دهد و آلت کوین ها را بالاتر ببرد؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

بیت کوین با موفقیت ، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (50033 دلار) را در سه روز گذشته حفظ کرد و این نشان دهنده این است که گاوها در حال خرید با افت هستند. این احتمالاً باعث جذب خرید بیشتر گاوها می شود.

متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه مثبت افزایش یافته است که نشان می دهد گاوها در یک مزیت هستند.

اگر خریداران قیمت را به بالای سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸٫۲% در ۵۲۳۱۴ دلار برسانند، چشم انداز افزایش تا مقاومت سربار سفت در ۶۰۰۰۰ دلار افزایش می یابد. خرس ها احتمالاً از این سطح با قدرت دفاع می کنند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت سربار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک برسد، این دیدگاه صعودی نفی خواهد شد. این مورد می تواند جفت BTC/USDT را به حمایت قوی در ۴۵۴۵۶ دلار برساند.

ETH/USDT

اتر (ETH) در ۲۳ دسامبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰۶۵ دلار) شکست و بسته شد، اما گاوها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند. این نشان می دهد که خرس ها هنوز تسلیم نشده اند و در رالی ها می فروشند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI نزدیک به نقطه میانی نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر گاوها قیمت را بالاتر از مقاومت سربار در ۴۲۰۰ دلار حفظ کنند، حرکت صعودی می تواند افزایش یابد. این مورد می تواند مسیر رالی احتمالی را به ۴۴۸۸ دلار باز کند و پس از آن یک بار دیگر بالاترین قیمت تاریخ در ۴۸۶۸ دلار را آزمایش کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۳۸۹۳٫۲۳ دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها دست بالا را به دست آورده‌اند. این می تواند جفت ETH/USDT را به ۳۶۴۳٫۷۳ دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA) (3339 دلار) برساند.

BNB/USDT

پس از معامله نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۴۹ دلار) در سه روز گذشته، بایننس کوین (BNB) به بالای مقاومت در ۲۷ دسامبر صعود کرده است.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح است و RSI درست بالاتر از نقطه میانی است که نشان دهنده وضعیت تعادل بین گاوها و خرس ها است. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشد، نشان می دهد که گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند.
جفت BNB/USDT می تواند ابتدا تا ۵۷۵ دلار افزایش یابد و سپس تا ۶۱۷ دلار افزایش یابد. از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این جفت را به ۵۰۰ دلار برسانند. این یک حمایت مهم برای گاوها به منظور دفاع است، زیرا اگر شکست بخورد، کاهش می تواند به SMA 200 روزه (۴۴۲ دلار) برسد.

SOL/USDT

سولانا (SOL) در ۲۳ دسامبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸۷ دلار) شکست و بسته شد، که نشان می دهد ممکن است اصلاح در حال پایان باشد. خرس ها سعی کردند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۴ دسامبر برگردانند، اما گاوها تسلیم نشدند.

این ممکن است باعث جذب بیشتر معامله گران شده باشد. جفت SOL/USDT اکنون می‌تواند تا خط مقاومت الگوی کنج(wedge pattern) در حال سقوط، جایی که خرس‌ها احتمالاً مقاومت سختی ایجاد می‌کنند، بالا رود.

اگر قیمت از خط مقاومت پایین بیاید اما از متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، نشان می دهد که گاوها در هر افت جزئی خرید می کنند. این احتمال شکستن بالای گوه را افزایش می‌دهد و درها را برای آزمایش مجدد ۲۵۹٫۹۰ دلار باز می‌کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این جفت می تواند تا ۱۶۷٫۸۸ دلار کاهش یابد. شکست زیر این حمایت ممکن است جفت را به SMA 200 روزه (۱۲۵ دلار) برساند.

ADA/USDT

گاوها طی سه روز گذشته با موفقیت از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۳۹ دلار) دفاع کردند. این نشان می دهد که این احساسات مثبت شده است و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند. کاردانو (ADA) بهبود خود را در ۲۷ دسامبر از سر گرفت.

RSI به بالای ۵۸ رسیده است و متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرده است که نشان می دهد گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند. جفت ADA/USDT می تواند تا ۱٫۷۶ دلار و سپس به مقاومت سربار سفت در ۱٫۸۷ دلار افزایش یابد.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی باطل می شود. چنین حرکتی نشان می دهد که خرس ها در راهپیمایی ها می فروشند. سپس خرس ها تلاش خواهند کرد تا جفت را به زیر ۱٫۱۸ دلار بکشند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ممکن است به ۱ دلار کاهش یابد.

XRP/USDT

ریپل (XRP) از مقاومت روانی ۱ دلار در ۲۴ دسامبر رد شد، که نشان می دهد خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. فروشندگان قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۹۰ دلار) رساندند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها این سطح را در سه روز گذشته حفظ کرده اند.

قیمت در حال حاضر بین میانگین های متحرک گیر کرده است. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از SMA 200 روزه (۰٫۹۴ دلار) برسانند، جفت XRP/USDT می تواند تا ۱ دلار افزایش یابد. شکست و بسته شدن بالاتر از این سطح می‌تواند الگوی معکوس سر و شانه را تکمیل کند، که می‌تواند درها را برای افزایش احتمالی تا ۱٫۲۵ دلار باز کند.

برعکس، اگر قیمت شکسته شود و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بماند، جفت می تواند تا ۰٫۸۵ دلار کاهش یابد. اگر این سطح نیز شکسته شود، کاهش می تواند به حمایت بحرانی ۰٫۷۵ دلار برسد. بازگشت قوی به این سطح می تواند محدوده محدود جفت را بین ۰٫۷۵ دلار و ۱ دلار برای چند روز دیگر حفظ کند.

LUNA/USDT

گاوها در سه روز گذشته بارها توکن LUNA Terra را به بالای مقاومت ۱۰۰ دلاری رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها به دفاع تهاجمی از این سطح ادامه می دهند.

جفت LUNA/USDT اکنون می تواند به سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸٫۲% در ۸۳٫۸۳ دلار و سپس به سطح ۵۰% اصلاحی در ۷۷٫۷۲ دلار اصلاح شود. این منطقه احتمالاً به عنوان پشتیبان قوی عمل می کند.

اگر قیمت از این منطقه بازگردد، نشان می‌دهد که روند صعودی باقی می‌ماند و معامله‌گران در حال خرید با کاهش هستند. گاوها مجدداً تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از بالاترین سطح تاریخ در ۱۰۳٫۶۰ دلار برسانند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت می تواند تا ۱۲۴٫۶۵ دلار و سپس به ۱۵۰ دلار افزایش یابد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱٫۸% در ۷۱٫۶۱ دلار برسد، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد.

AVAX/USDT

آوالانچ (AVAX) بار دیگر از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۹ دلار) در ۲۶ دسامبر رد شد که نشان می دهد گاوها در حال خرید هستند. افزایش متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI بالای ۵۷ نشان می دهد که گاوها دست بالا را دارند.

اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، گاوها تلاش خواهند کرد تا ناحیه مقاومت سربار بین سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱٫۸% در ۱۱۹٫۶۹ دلار و سطح اصلاحی ۷۸٫۶% در ۱۳۱٫۷۰ دلار را پاک کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت AVAX/USDT می تواند به بالاترین سطح تاریخ در ۱۴۷ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا منطقه سربار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، نشان می‌دهد که معامله‌گران سود را در سطوح بالاتر رزرو می‌کنند. سپس این جفت می تواند به ۹۸ دلار کاهش یابد، جایی که خریداران ممکن است سعی کنند این کاهش را متوقف کنند.

DOT/USDT

گاوها با موفقیت از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸٫۹۱ دلار) در ۲۴ و ۲۵ دسامبر دفاع کردند، که نشان می دهد این احساسات مثبت شده است و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند. خرید پایدار پولکادوت (DOT) را به بالای مقاومت سربار در ۳۱٫۴۹ دلار در ۲۷ دسامبر رساند.

متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش تدریجی کرده است و RSI به منطقه مثبت جهش کرده است، که نشان می دهد گاوها در فرمان هستند.

اگر خریداران قیمت را بالای ۳۱٫۴۹ دلار حفظ کنند، شتاب صعودی می تواند بیشتر شود و جفت DOT/USDT می تواند حرکت صعودی جدیدی را آغاز کند. اولین هدف صعودی ۳۹٫۳۵ دلار است و در صورت عبور از این سطح، توقف بعدی می تواند ۴۳٫۵۶ دلار باشد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک سقوط کند، جفت می تواند به منطقه حمایت قوی در ۲۵ دلار تا ۲۲٫۶۶ دلار سقوط کند.

DOGE/USDT

Dogecoin (DOGE) در سه روز گذشته بین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۸ دلار) و مقاومت سربار در ۰٫۱۹ دلار معامله شده است. این نشان می‌دهد که هم گاوها و هم خرس‌ها با خیال راحت بازی می‌کنند و شرط‌بندی بزرگی انجام نمی‌دهند.

شکستن و بسته شدن بالای ۰٫۱۹ دلار نشان می دهد که گاوها عرضه را جذب کرده اند. این می تواند شروع به بهبود تا ۰٫۲۲ دلار کند و در صورت عبور از این سطح، جفت DOGE/USDT می تواند به SMA 200 روزه (۰٫۲۳ دلار) برسد.

گاوها باید این مانع را برطرف کنند تا نشانه شروع یک حرکت صعودی پایدار باشد. از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، مزیتی برای خرس‌ها خواهد داشت. سپس این جفت می تواند به حمایت قوی در ۰٫۱۵ دلار سقوط کند.

منبع : cointelegraph

سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی aminarefinejad

جهت هر گونه مشاوره مالی ، سبد گردانی در بورس ، ارز و فارکس ویا دریافت استیتمنت در هر کدام از موارد بالا در شبکه های اجتماعی پیام دهید 09362205580

همچنین ببینید

نمودار بیت کوین در مسیر سقوط قرار دارد؟

  .   به گفته پیتر شیف، مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال و رییس صندوق شیف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس