معماری
آخرین مطالب
خانه / بورس / سبد پیشنهادی اختیار معامله/ ۲۲ شهریورماه۱۴۰۲
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

سبد پیشنهادی اختیار معامله/ ۲۲ شهریورماه۱۴۰۲

در این مطلب با توجه به ملاحظات ریسک و بازدهی، نقدشوندگی و وضعیت کلی بازار سعی کرده‌ایم سبدی از قراردادهایی که معیارهای مناسب را داشته‌اند، تشکیل دهیم.

۲۲ شهریورماه​​​​​​​
 فروش ۲۵۰ قرارداد ضستا۷۰۱۴ به قیمت ۷۶ ریال
فروش ۱۰۰قرارداد ضجار۱۰۴۶ به قیمت ۴۵۰ ریال
فروش ۵۰ قرارداد ضخود۷۰۹۵ به قیمت ۳۵ ریال

​​​​​​​

دقت کنید که به دلیل ماهیت آپشن‌ها، پرتفویی از این قراردادها ریسک بالاتری نسبت به یک پرتفوی سهام داشته و نیاز به بازبینی و پایش مستمر دارد. همچنین با اینکه در موقعیت‌های معرفی‌شده در این مطلب سعی شده است تا حد امکان از ریسک زیاد پرهیز شده و قراردادهایی با اهرم و نقطه سر به سر پایین انتخاب شوند، اما کماکان ریسک‌های موجود آپشن‌ها قابل چشم‌پوشی نیست و آوای آگاه هیچ مسئولیتی از بابت سود یا زیان شرکت‌کنندگان نخواهد داشت.

این سبد، یک سبد فرضی با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه و با تمرکز بر استراتژی‌های پایه بازار آپشن است.

پوزیشن اول: خرید ضهرم ۷۰۰۸

اگر شرایط فعلی را اواخر اصلاح بازار می‌دانید و مترصد فرصت‌های مناسب ورود به بازار با در نظر گرفتن صندوق‌های اهرمی مثل اهرم، توان و یا شتاب هستید، قراردادهای اختیار خرید اهرم فعلا می‌تواند گزینه مناسبی برای بهره‌مندی از اهرم مضاعف و کسب بازدهی باشد. نکته مثبت ضهرم ۷۰۰۸ فاصله کمتر از ۱۰درصد تا نقطه سر به سر، فاصله مناسب تا سررسید، اهرم بیشتر از ۲ و نزدیک بودن آن به ارزش ذاتی است. به دلیل ریسک بالای صندوق اهرم و به تبع آن اهرم مضاعف قراردادهای آپشن این صندوق، پیشنهاد نمی‌شود که بیشتر از ۲۰درصد سرمایه خود را به این پوزیشن اختصاص دهید. به نظر می‌رسد خرید ضهرم ۷۰۰۸ در قیمت‌هایی که منجر به فاصله تا سر به سر زیر ۱۰درصد با دارایی پایه باشد، مناسب است. اگر سررسید بلندمدت‌تری مدنظر شما باشد، ضهرم ۱۲۱۹ با همین قیمت اعمال و به سررسید ۲۳ اسفندماه و با اهرم زیر ۲ گزینه کم ریسکی محسوب می‌شود.

پوزیشن دوم: کاورد کال شستا

در قیمت ۱۳۲۰ ریال شستا را خریداری کرده و در قیمت ۱۰۰ ریال، ضستا ۶۰۱۰ را به فروش رسانده بودیم. با توجه به افت قیمت ضتسا۶۰۱۰، در قیمت ۶ ریال این پوزیشن را افست کرده و به این ترتیب بهای تمام‌شده سهم شستا برای ما به ۱۲۲۶ ریال کاهش پیدا کرد. فرصت‌های مناسب برای کارودکال شستا را زیر نظر خواهیم داشت.

پوزیشن سوم: کاورد کال خودرو

ابتدا سهم خودرو در محدوده قیمت ۳۱۶۰ ریال خریداری و ضخود۵۰۲۰ با قیمت اعمال ۳۷۵۰ ریال و سررسید ۱۱ مردادماه به قیمت ۱۰۰ ریال فروخته شد که در ۲۱ تیرماه و به قیمت ۶ ریال از ضخود۵۰۲۰ خارج شدیم و عملا بهای تمام‌شده سهم خودرو برای ما با در نظر گرفتن سود حاصل از فروش اختیار خرید از ۳۱۶۰ ریال به ۳۰۶۶ ریال رسید. مترصد موقعیت‌های مناسب قراردادهای خودرو برای کاورد کال خواهیم بود.

این محتوا فقط برای مشترکین ویژه قابل نمایش است

سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی aminarefinejad

جهت هر گونه مشاوره مالی ، سبد گردانی در بورس ، ارز و فارکس ویا دریافت استیتمنت در هر کدام از موارد بالا در شبکه های اجتماعی پیام دهید 09362205580

همچنین ببینید

روشهای شناسایی یک سبدگردان خوب

. . . این محتوا فقط برای مشترکین ویژه قابل نمایش است ترتیبی که برای …

قالب وردپرس