معماری
آخرین مطالب
خانه / روانشناسی معامله گری / چگونه ترس و استرس خود را در هنگام معامله گری برطرف کنیم؟
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

چگونه ترس و استرس خود را در هنگام معامله گری برطرف کنیم؟

 

چگونه ترس و استرس خود را در هنگام معامله گری برطرف کنیم؟

 

در این مقاله سعی داریم به روش های مقابله با ترس و استرس در هنگام معامله گری در بازارهای مالی مختلف از جمله بورس بپردازیم.

قبل از اینکه وارد معامله گری شوید، از نظر ذهنی تمام ضررهای احتمالی را بپذیرید

یکی از روانشناسان مشهور بازار به نام مک کال که تا به امروز فعالیت های زیادی در رابطه با روانشناسی بازار سهام انجام داده است می گوید: در ژاپن قدیم، سامورایی ها قبل از اینکه وارد جنگ شوند کاملا مرگ را می پذیرفتند و از همه مهمتر اینکه آن را اتفاقی کاملا عادی قلمداد می کردند. با این کار شجاعت آنها برای جنگیدن بیشتر می شد و جسور تر می شدند و هنگام مقابله با دشمن دیگر ترس و استرس زیادی نداشتند. از آنجایی که آنها می دانستند قرار است کشته شوند، تمام تلاششان را می کردند که این اتفاق رخ ندهد. اگر شما می خواهید یک معامله گر حرفه ای باشید، باید مانند یک سامورایی فکر کنید. یعنی اینکه بپذیرید که ممکن است یک معامله برای شما ضرر داشته باشد. اگر برای چنین لحظه ای برنامه ریزی کنید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد و از اشتباهات خود درس می گیرید و در ضمن ترس و استرس دیگر مانع پیشرفت شما نمی شود.

حواس خود را متمرکز کنید

یکی دیگر از توصیه های مک کال برای مقابله با ترس و استرس در هنگام معامله گری این است که شما باید هر روز تمرین نفس عمیق را انجام دهید. با این کار آرامش بیشتری پیدا می کنید و بهتر می توانید بر احساسات خود غلبه کنید. مک کال می گوید که من همیشه قبل از رفتن به روی آنتن این کار را انجام می دهم تا آرامش بیشتری داشته باشم.

به احساس خود اعتماد داشته باشید

گاهی اوقات ندای درون شما می گوید که سهمی را بفروش تا قیمت آن پایین نیامده است. گاهی اوقات این ندا کاملا درست است و اگر شما از استراتژی معاملاتی خود مطمئن نیستید، بد نیست هرازگاهی به آن گوش فرادهید. به گفته مک کال بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج انگلستان چهل و پنج درصد از معامله گران تازه کار هنگامی که به ندای درونی خود گوش کرده اند، پشیمان نشده و ضرر نکرده اند. به عنوان یک معامله گر نباید فقط به ابزار تکیه کنید. شما باید با آزمون و خطا به یک استراتژی معاملاتی درست برسید و زمانی که به چنین استراتژی ای دست یافتید بهتر است که خیلی به نداهای درونی خود گوش فرا ندهید چون حالا آنها دیگر کمکی نمی کنند و فقط باعث می شوند که شما از مسیر درست خارج شوید. پس برای مقابله با چگونه در هنگام معامله بر ترس و استرس خود غلبه کنیم؟

  • چگونه سفارش سرخطی ثبت کنیم؟
  • چگونه در ۲۰ سال پولمون رو ۱۲۱ هزار برابر کنیم؟
  • چه رابطه ای میان تغذیه و معامله گری وجود دارد
  • چگونه سهام ارزشمند بازار بورس را شناسایی کنیم؟
  • چگونه در localbitcoins.com به فروشندگان اعتماد کنیم؟
  • چگونه نمودار آخرین روز نماد را در روز تعطیل پیدا کنیم
  • معامله گری به روش سامورایی
  • چک لیست معامله گر- گامهایی برای معامله گری موفق
  • نحوه انجام معامله در بورس و یا سایر بازارهای مالی
  • سبدگردانی بورس و ارز

    درباره ی aminarefinejad

    جهت هر گونه مشاوره مالی ، سبد گردانی در بورس ، ارز و فارکس ویا دریافت استیتمنت در هر کدام از موارد بالا در شبکه های اجتماعی پیام دهید 09362205580
    قالب وردپرس