معماری
آخرین مطالب
خانه / اخبار / بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام / مسیر «ساینا» از رقبا جدا شد
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام / مسیر «ساینا» از رقبا جدا شد

بررسی معاملات هفته دوم دی نشان می‌دهد که ساینا با افزایش ۳۶ درصدی بیشترین بازدهی و کمرجان با افت ۲۴ درصدی کمترین بازدهی را میان رقبای خود به ثبت رساندند.

کندل هفتگی شاخص کل در دومین هفته از دی‌ماه ۱۴۰۲ نزولی بسته شد تا اصلاح بازار سهام عمیق‌تر شود. بررسی معاملات این هفته نشان می‌دهد شاخص کل بورس طی پنج روز کاری با افت بیش از یک درصدی روبه‌رو شده است.

 

این شاخص از دو میلیون و ۱۷۷ هزار واحد در ابتدای هفته به دو میلیون و ۱۵۵ هزار واحد رسید. اما این روند برای شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط بازار متفاوت بود؛ به صورتی که شاخص هم‌وزن در این هفته با رشد ۰٫۱۷ درصدی از ۷۵۵ هزار واحد به ۷۵۶ هزار واحد رسید.

هم‌راستا با پایین آمدن ارتفاع شاخص کل، ارقام حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این هفته کاهش داشتند. به نحوی که بازار سهام در هفته دوم دی‌ به طور میانگین روزانه هشت میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل ۴۷۸۸ میلیارد تومان را رقم زده است. از سمت شاخص ورود و خروج پول حقیقی نیز پیام‌های مثبتی به بازار سهام مخابره نشد. طوری‌که این شاخص خروج ۹۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی را طی این هفته نشان می‌دهد.

بررسی معاملات بورس در هفته دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سهام ساینا توانسته است در این هفته با رشد ۳۶ درصدی بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و به ارزش ۶۷۱۰ تومان معامله شود.

ثباغ و داتام نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم طی این هفته به ترتیب ۳۳ و ۲۷ درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته ثباغ به قیمت ۱۰۵۰ و داتام به ۱۹۷ تومان رسیدند.

در طرف مقابل، ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ طوری‌که کمرجان و وآتوس با کاهش ۲۴ و ۲۳ درصدی بدترین عملکرد را میان سهم‌های بورسی ثبت کردند. کمرجان در حال حاضر در تراز ۹۰۸ تومانی قرار گرفته و نزدیک‌ترین حمایت آن سطح ۸۰۵ تومان است.

 

همچنین کساپا نیز دیگر سهمی بود که با کاهش ۱۷ درصدی، بیشترین کاهش را در این هفته به ثبت رساند. حال باید دید پس از نوسانات بازارها که از بعد از ظهر روز گذشته آغاز شد، این سهام در بازگشایی بورس در روز شنبه چه واکنشی به اتفاقات روز گذشته خواهند داشت؟

  • تبلیغات
  • کالای خود را در تی یو تی کالا بفروشید
  • tutkala.ir
  • با ارسال لینک کانال تلگرام فروشگاه به ۱۰ نفر و وارسال تصاویر آن از یک ماه اشتراک کانال خصوصی بازارهای مالی استفاده کنید
  • کانال فروشگاه : https://t.me/tutkala
  • آموزش نوسانگیری در بورس یا ارز۰۰۰۰ دیجیتال با برداشت روزانه
  • https://tutkala.ir/product/آموزش-نوسانگیری-بورس-ارز-دیجیتال/
  • کانال رایگان فرصتهای سرمایه گذاری بازارهای مالی
  • https://t.me/aminarefinejadir

سبدگردانی نوسانی با برداشت روزانه

همچنین بخوانید : ثبت نام در بیت پین بهترین صرافی ایران و دریافت ۳۰۰ هزار شیبای رایگان بلافاصله پس از ثبت نام و احراز هویت

https://bitpin.ir/signup/?ref=MY7JnsQI

سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی امیدمحمد رضایی

همچنین ببینید

روشهای شناسایی یک سبدگردان خوب

. . . این محتوا فقط برای مشترکین ویژه قابل نمایش است ترتیبی که برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس