معماری
آخرین مطالب
خانه / بورس / یک کارشناس بازار سرمایه: امیدواری به حفظ حاشیه سود بالا در گزارش‌های ۹ماهه
دریافت سرمایه رایگان با ریسک کم

یک کارشناس بازار سرمایه: امیدواری به حفظ حاشیه سود بالا در گزارش‌های ۹ماهه

تحلیلگران بر امید حفظ حاشیه سود در دوره ۹ ماهه تاکید دارند ، ولی نگرانی‌ها نسبت به نرخ بهره بالا و برخی اخبار تجدید‌ارزیابی دارایی‌ها همچنان وجود دارد.

مهدی دلبری، تحلیلگر بازار سرمایه نیز با اشاره به اینکه این هفته پایان گزارش‌های ماهانه بود و اکثر شرکت‌ها گزارش‌های عملکرد آذرماه خود را منتشر کردند، گفت: تقریبا اکثر شرکت‌های تولیدی شرایط مشابه مهر و آبان داشتند و حدود ۲‌درصد کاهش فروش را نسبت به میانگین مهر و آبان ثبت کردند.

 

پیش‌بینی می‌شود که گزارش‌های ۹ماهه بین ۳۰ تا ۳۵‌درصد رشد فروش نسبت به میانگین سال‌گذشته داشته‌باشد و حدود ۸‌درصد هم رشد سود فصلی پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: رشدی که در هفته‌های اخیر به واسطه اخبار تجدید‌ارزیابی دارایی‌ها داشتیم، در هفته‌جاری کاهش یافت و ارزش معاملات نیز روند ضعیفی داشت و نسبت به ابتدای هفته و هفته‌های قبل حدود ۳۰ درصد کاهش ارزش معاملات را شاهد بودیم.

 

از طرفی متاسفانه در تدوین بودجه‌نیز نکته مثبتی برای بازار مخابره نشد و به‌نظر می‌رسد مصوبه عوارض دولتی که برای حقوق دولتی معادن افزایش زیادی داشته، بازار را در گروه‌های بزرگی مانند زنجیره فولاد تحت‌تاثیر قرار داده‌است. این تحلیلگر عنوان کرد: در حال‌حاضر بازار در انتظار گزارش‌های ۹ماهه است و امیدواریم حاشیه سودها تغییر چندانی نکند و حداقل در سطح کنونی حفظ شود. تحرکاتی را نیز در حوزه دلار و طلا شاهدیم و به دلیل اخباری که در نقل و انتقال ارز پیش‌آمده، احتمال اینکه بازارها کمی افزایشی باشند، در سایر بازارهای دارایی وجود دارد که می‌تواند با تاخیر کمی روی بازار سرمایه تاثیر بگذارد. از طرفی متاسفانه همچنان نرخ بهره بالاست و این موضوع نیز معضلی است که باید فکر اساسی در مورد آن داشته باشیم.

تبلیغات

کالای خود را در تی یو تی کالا بفروشید

tutkala.ir

با ارسال لینک کانال تلگرام فروشگاه به ۱۰ نفر و وارسال تصاویر آن از یک ماه اشتراک کانال خصوصی بازارهای مالی استفاده کنید

کانال فروشگاه : https://t.me/tutkala

آموزش نوسانگیری در بورس یا ارز۰۰۰۰ دیجیتال با برداشت روزانه

https://tutkala.ir/product/آموزش-نوسانگیری-بورس-ارز-دیجیتال/

کانال رایگان فرصتهای سرمایه گذاری بازارهای مالی

https://t.me/aminarefinejadir

 

سبدگردانی نوسانی با برداشت روزانه

 

همچنین بخوانید : ثبت نام در بیت پین بهترین صرافی ایران و دریافت ۳۰۰ هزار شیبای رایگان بلافاصله پس از ثبت نام و احراز هویت

https://bitpin.ir/signup/?ref=MY7JnsQI

سبدگردانی بورس و ارز

درباره ی امیدمحمد رضایی

همچنین ببینید

روشهای شناسایی یک سبدگردان خوب

. . . این محتوا فقط برای مشترکین ویژه قابل نمایش است ترتیبی که برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس